dreamstime_s_10927329
dreamstime_s_10927329

Au trecut vremurile când vorba soacrei era literă de lege pentru  tânăra mamă. Internetul ne oferă azi şansa de a ne informa despre orice subiect, cu o singură condiţie: să ştim să alegem acele surse de informare care furnizează conţinut ştiinţific exact, aprobat de specialiştii din domeniu. Mai ales când vine vorba despre sănătatea şi dezvoltarea copilului tău, e bine să fii şi mai riguros decât de obicei. Alimentaţia este unul dintre pilonii dezvoltării armonioase a micuţului tău, de aceea orice alegere şi modificare în rutina alimentară are efecte pe termen lung. Iată câteva dintre cele mai frecvente mituri şi cât adevăr conţin ele.

  1. Fii prevăzător când introduci hrana solidă în alimentația copilului pentru a evita alergiile

Acesta este un adevăr, deşi alergiile nu sunt atât de frecvente pe cât credem noi.  Ele apar când sistemul imunitar al copilului reacţionează exagerat în prezenţa anumitor substanţe din alimente,  producând reacţii ca inflamaţia pielii, asemănătoare unei urticarii, diaree, vărsături, febră sau, în cazuri rare, chiar apariţia şocului anafilactic. Şocul anafilactic se manifestă, în câteva minute de la ingestia alimentului, prin apariţia unor papule pe pielea copilului, creşterea rapidă a febrei până la 39-40 grade Celsius, mâncărimi, umflarea uneori a limbii şi e posibil să ajungă până la leşin. În acest caz, sună imediat la 112 sau urcă imediat în maşină şi fugi la primul spital întâlnit. Totuşi, nu  trebuie să fii exagerată în domeniul acesta, ci doar mai prevăzătoare.  Ţine cont dacă în familie sunt cazuri de alergii şi introdu potenţialele alimente alergene doar după 6 luni şi în cantitate foarte mică la început pentru a urmări reacţia copilului tău. Află mai multe aici: http://www.modeleazacopilaria.ro/5-alimente-care-pot-da-alergii/

 

  1. Laptele este indispensabil pentru a avea oase puternice

Deşi laptele este cea mai bună sursă de calciu pentru copiii în creştere, dacă un copil nu-l poate bea din cauza intoleranţei la lactoză sau pur şi simplu nu-i place gustul lui, există nenumărate alte alimente care îi vor aduce necesarul de calciu pentru a avea oase rezistente. Caşcavalul, brânza, iaurtul, legume precum broccoli sau cele care au frunze verde închis, laptele de soia îi vor compensa necesarul de calciu al organismului.

  1. Copilul trebuie să mănânce carne roşie pentru a nu fi anemic

Există numeroase alte surse de fier în afara cărnii de vită sau viţel. Este o realitate că micuţul tău duce o adevărată luptă la masă încercând să mestece carnea aţoasă ceea ce îl face să prefere vegetalele. Deşi carnea de vită conţine fier într-o formă uşor asimilabilă, dându-i copilului ouă, spanac, fasole, cereale, stafide, carne de curcan sau anumite tipuri de peşte, îşi va lua doza necesară de fier fără a fi obligat să mănânce carne roşie.

  1. Zahărul face copiii hiperactivi

Nu există studii care să dovedească implicarea zahărului în hiperactivitatea copiilor. Mitul pare creat de părinţii care şi-au observat copiii devenind mult mai energici după ce au consumat multă ciocolată sau băuturi răcoritoare pe bază de cola. Amândouă aceste alimente conţin cafeină şi mai degrabă acesta pare a fi motivul energiei lor crescute.

  1. Sucul de fructe natural este mai sănătos

Este adevărat că sucul natural de fructe (preparat în casă şi consumat imediat) este mai sănătos decât o băutură răcoritoare carbogazoasă, dar a potoli setea micuțului alegând apa sau, ocazional, un pahar cu lapte este o şi mai bună alegere. Este necesar să limităm cantitatea zilnică de suc natural (nu mai mult de o jumătate de cană) pentru a nu afecta apetitul micuţului pentru apă sau lapte. Cantitatea mare de fructoză (zahărul natural din fructe) poate cauza discomfort stomacal sau producerea cariilor, dacă este consumat în cantităţi mari. Sucul de fructe poate fi oferit ca un adaos pentru vitaminele conţinute, nu pentru a potoli setea.

  1. Copiii trebuie să mănânce legume

Înlocuirea legumelor cu fructe este o bună alternativă pentru copiii care au o afinitate pentru alimentele cu gust dulce. Dându-i fructe în perioada în care micuţul se obişnuieşte cu gustul legumelor este o bună cale de a-i garanta acestuia cantitatea zilnică necesară de fibre şi vitamine. Respectă regula de aur, aceea de a-l obişnui să mănânce 5 porţii de verdeţuri zilnic, un măr fiind considerat o porţie, de exemplu. Chiar dacă micuţul nu pare prea încântat, fii perseverent , în timp va ajunge să le accepte, mai ales dacă părinţii sunt un exemplu în acest sens.

Află mai multe informaţii aici:

Referinţe:

http://www.modeleazacopilaria.ro/5-alimente-care-pot-da-alergii/

http://www.modeleazacopilaria.ro/oul-laptele-si-soia-in-topul-alimentelor-alergene/

http://www.my-kids-best-fitness-and-nutrition.com/10-myths-on-child-nutrition.html

http://www.helpnet.ro/mituri-privind-alimentatia-bebelusilor.html

Pentru mai multe informații, vizitați Mylan.ro

Mylan