După ce ai acumulat mai multe kilograme pe toată durata sarcinii, acum ai vrea să le dai jos, însă curele de slăbire nu sunt indicate în perioada postnatală. Ai totuși o soluție practică, menită să te ajute în acest demers, fără să-ți răpească din timpul prețios petrecut cu bebelușul și anume gimnastica în doi.
Mișcare fizică cu beneficii duble
Cum îți sună exerciții de tip Pilates, stretching, aerobic acasă sau la sală împreună cu sugarul? Nu e science fiction, ci chiar se pot practica aceste forme de mișcare, cu puțină bunăvoință și timp dedicat. Sunt mămici care își fac timp să meargă la sala de sport cu micuțul, dar și mămici care se încumetă să facă gimnastică acasă. În oricare din aceste situații, beneficiile sunt duble, fiindcă și mama și bebelușul au de câștigat din această ,,afacere”. Pentru proaspăta mămică, gimnastica postnatală aduce nu doar scăderea în greutate, ci și tonifierea musculaturii slăbită după naștere, în special a celei din zona abdominală, precum și musculatura planșeului pelvian. Mai înseamnă corectarea posturii, ameliorarea durerilor de spate, dar și reducerea riscului de apariție a unor boli precum: osteoporoza, incontinența, prevenirea depresiei postnatale. Deja după câteva ședințe, mama reușește să alunge stresul și să aibă un somn mai odihnitor. În ceea ce-l privește pe bebeluș, gimnastica îl ajută să-și tonifice mușchii, să-și dezvolte corect sistemul osos, să deprindă abilități de coordonare a mișcărilor și să aibă agilitate, să-și tonifice inima și plămânii, să-și crească imunitatea și nu în ultimul rând să aibă un somn mai profund. Stimularea digestiei și reglarea poftei de mâncare a bebelușului, diminuarea colicilor pot fi tot efecte benefice ale gimnasticii. Mișcarea fizică ajută și la dezvoltarea psihică a nou-născutului.

În plus, gimnastica în doi face ca relația mamă-copil să se consolideze, iar după o astfel de activitate ambii să fie relaxați și veseli.

Când și cum se face gimnastica

Aveți două variante: prima de-a alege să mergeți cu bebelușul la un centru specializat și există destule cluburi care au programe de gimnastică special gândite pentru mamă și copil, iar a doua de-a face acasă gimnastică. În prima situație, avantajul îl reprezintă faptul că aveți la îndemână un specialist în mișcare fizică pe care îl puteți întreba când aveți nelămuriri și care vă poate ajuta să efectuați corect anumite exerciții. Acasă, marele avantaj îl constituie faptul că nu trebuie să scoateți niciun ban din buzunar pentru a face mișcare. Este suficient să alegeți o suprafață dură pe care să fie executate exercițiile și să aveți grijă ca acestea să-i solicite toate categoriile de mușchi în egală măsură. Dacă mai puneți și muzică, deja distracția e garantată! În ceea ce privește alegerea intervalului orar, pentru gimnastică alocați câteva minute înainte de masă ori de băiță. În niciun caz nu încercați seara înainte de culcare, dacă vreți ca micuțul să doarmă liniștit. Specialiștii recomandă ca gimnastica bebelușului să înceapă în jurul vârstei de 3 luni, dar până atunci asta nu înseamnă că mama nu poate să facă mișcare fizică. Deja după 4-6 săptămâni de la naștere, în funcție de recomandările medicului ginecolog, mămica poate participa la un program de gimnastică postpartum. Totuși, înainte de-a vă decide pentru gimnastica în doi, sfătuiți-vă și cu medicul de familie sau pediatrul și chiar rugați specialistul să vă arate câteva mișcări pe care i le puteți face celui mic. Durata exercițiilor cu bebelușul trebuie să fie scurtă de 1-3 minute și cu pauze între, iar pe măsură ce se obișnuiește cu acest tip de activitate, puteți mări treptat până la 15 minute. Foarte important este să nu forțați copilul, dacă faceți un anume exercițiu cu bebelușul și constatați că nu-i place (se strâmbă, plânge, opune rezistență, se agită) renunțați la acea mișcare. Rotiri de mâini și piciorușe, întinderi ușoare ale picioarelor, lumânarea, mișcarea brațelor deasupra capului și pe lângă corp sunt câteva mișcări pe care orice mămică le poate face atât ea, cât și cu bebelușul ei.

Surse:
http://www.promama.ro/gimnastica-in-doi-mama-si-bebe-gimnastica-postnatala/32
http://www.cuibulberzelor.ro/gimnastica-postnatala-in-doi/
http://maternitycluj.ro/gimnastica-postnatala-mamabebe/
http://www.arcadiamami.ro/pregatirea-pentru-nastere/gimnastica/recuperare-dupa-nastere-prin-gimnastica.html

 

Pentru mai multe informații, vizitați Mylan.ro

Mylan